Influencer Marketing – jak skutecznie wykorzystać do promocji swojej marki?
W świecie, gdzie coraz większą rolę w mediach społecznościowych odgrywają influencerzy, zaczyna kształtować się nowa strategia marketingowa, zwana influencer marketingiem. Dzięki niemu, można dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, a przede wszystkim do takiej, która jakościowo odbiega od rynkowego standardu. Czego zatem warto się trzymać, decydując się na tę formę reklamy?
- Wybierz właściwego influencera
To kluczowe i pierwsze pytanie, z jakim powinno się zmierzyć przedsiębiorstwo, które chce wykorzystać wizerunek influencera do promocji swojego produktu. Najważniejsze jest, aby wybór był zgodny z profilem odbiorców, których zamierzamy dotrzeć. Jeśli nasz produkt stanowi przykładowo luksusowe kosmetyki – wskazane jest, aby naszym ambasadorem był ktoś, komu można zaufać w tych kwestiach. Dobrym pomysłem byłoby również skonfrontowanie wartości, które reprezentuje influencer, z wartościami firmy oraz jej celami marketingowymi.
- Zadbaj o dobre relacje
Influencer marketing to również sztuka budowania dobrych relacji pomiędzy marką, a influencerem. Podczas współpracy z nim, warto dbać o jego zadowolenie i wygodę, zwłaszcza jeśli chodzi o dobór czasu kampanii. To z kolei może owocować na przyszłość, bowiem ten sam influencer, z którym dostaniemy się na równą nogę, może w przyszłości okazać się pomocny nie tylko w reklamie, ale również np. przy odnawianiu wizerunku firmy.
- Osadź reklamę w wartościach
Influencer marketing to nie jedynie kwestia bezpośredniej przesłanki, że dany produkt jest wartościowy i godny uwagi. Ważne kwestie to również to, co powoduje, że jest to produkt wyjątkowy – wartości, jakie reprezentuje, uczucia, jakie wzbudza. Reklama, osadzona w konkretnych wartościach, przynosi dostęp do specjalistycznych katalogów w wyszukiwarce Google oraz wyższą satysfakcję klientów podczas odbierania przekazu.
- Opcja ”swoje”
Najważniejsze, aby reklama była spójna z wizją i misją firmy. Przestrzeganie takiej zasady to przede wszystkim to, co ostatecznie wpłynie na decyzję klienta, której markę wybrać. Wykorzystanie influencera to jedynie narzędzie, które śmiało można wpisać w danej chwili do swojej strategii marketingowej, ale decyzja o tym, co naprawdę chcemy przekazać, winna wpływać wizerunek marki na przyszłość.
- Statystyki
Ostatecznie, oprócz dobrej jakości zdjęć oraz unikatowej treści, warto sięgnąć po statystykę. Reklama dodana w dniu, kiedy dany influencer ma największe zasięgi, to na pewno dobry wybór. Dodatkowo, warto przyjrzeć się wpływowi, jaki dany influencer ma na media społecznościowe, jakie posty niejednokrotnie wychodzą za ramy konkretnej kampanii. Wszystko to pozwoli na budowanie skutecznej strategii marketingowej, która pozytywnie wpłynie na naszą markę.
Najnowsze komentarze