5 kroków do skutecznego remarketingu na Facebooku

Zapewne wielokrotnie zdarzyło Ci się odwiedzić sklep internetowy, ale nie dokonać zakupu. Dlaczego?

Istnieje wiele powodów, np. zbyt wysoka cena, niska jakość produktów czy brak pewności co do ich indywidualnego dopasowania. Często jest tak, że po kilku dniach, nadal przeglądając sieć, dostrzegasz reklamy produktów, które niedawno przeglądałeś lub nawet dodałeś do koszyka.

Jest to przykład działania reklamy remarketingowej i pokazuje, jak skuteczne i przydatne dla marketerów może to być narzędzie. Istnieje mnóstwo platform, które pozwalają na remarketing, jednak Facebook jest jedną z najbardziej skutecznych, ponieważ posiada ogromną i zróżnicowaną społeczność użytkowników, którzy używają tej platformy codziennie.

W poniższym tekście przedstawiamy pięć kroków do skutecznego remarketingu na Facebooku.

  1. Pobierz liste klientów

Jeśli już prowadzisz sklep internetowy lub posiadasz bazę klientów, wykonaj pierwszy krok: pobierz kontaktowe informacje swoich klientów (imię, nazwisko, adres e-mail itd.). Taki zestaw danych jest nieoceniony, gdy chcesz wykonywać remarketing na Facebooku. Możesz go użyć do tworzenia niestandardowych grup odbiorców, dopasowanych do Twoich specyficznych potrzeb.

  1. Załóż konto w Pixel Facebooka

Pixel Facebooka to kod śledzący, który umożliwia monitorowanie wszelkich działań użytkowników na Twojej stronie internetowej. Kiedy klient wykona jakąś akcję (doda produkt do koszyka, dokona zakupu), Pixel przesyła informacje zwrotną do Facebooka, umożliwiając tworzenie bardziej dopasowanych reklam opartych na zachowaniach użytkowników.

  1. Utwórz niestandardową grupę odbiorców

Działanie remarketingowe na Facebooku opiera się na tworzeniu niestandardowych grup odbiorców. Dzięki nim możliwe jest kierowanie reklam do osób, które były w Twoim sklepie internetowym, ale nie dokonały zakupu.

Aby to zrobić, należy przejść do zakładki “Audytorium” i wybrać “Niestandardowa grupa odbiorców”. Następnie wybierz opcję “Zaimportuj plik danych” i załaduj listę swoich klientów. Facebook samodzielnie odnajdzie ich profile.

  1. Wystaw reklamy w odpowiednim momencie

Kiedy już stworzysz swoją niestandardową grupę odbiorców, teraz czas na stworzenie reklamy i wykorzystanie Pixela do jej wskazania. Musisz wiedzieć, że kluczowym elementem remarketingu jest moment, w którym reklamy są pokazywane. Kolejną pozytywną rzeczą jest fakt, że reklamy można dopasować do konkretnego czasu, np. kilka dni po wizycie w serwisie, gdy użytkownik dalej może się wahac nad zakupem.

  1. Optymalizacja

Ostatnim, ale najważniejszym krokiem jest optymalizacja reklam remarketingowych. Oznacza to dokładne śledzenie wyników i podejmowanie działań zwiększających ich skuteczność. Należy analizować wskaźniki takie jak klikalność reklam, koszt za kliknięcie czy procent konwersji.

Podsumowanie

Prowadzenie kampanii remarketingowej na Facebooku nie jest trudne, ale wymaga zaangażowania i kreatywności. Jeśli podejdziesz do tego z pełnym profesjonalizmem, w krótkim czasie zobaczysz bardzo dobre wyniki i pozytywny wpływ na sprzedaż.

Author: igalo24.pl