Musisz znać SEO, jeśli masz stronę internetową. Taka jest zasada sukcesu w e-biznesie. Zasadniczo SEO to technika umożliwiająca zwiększenie Twojej widoczności w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była wyświetlana na pierwszych stronach listy wyszukiwania to musisz koniecznie podjąć się zadania jej optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe.
Wyszukiwanie informacji to obecnie motor napędowy globalnej gospodarki, a właściwym problemem obecnego świata jest nadmiar informacji i sposób w jaki informacje powinny dotrzeć do właściwych osób. Stąd najprostszym sposobem wyszukiwania informacji i docierania do właściwej oferty jest otworzenie wyszukiwarki internetowej i wpisanie zapytania. Właśnie o najczęściej zadawane wyszukiwarkom toczy się nieustanna walka wśród firm, tak aby to ich strony internetowe były wyświetlane jako pierwsze.
Co jednak zrobić, aby pomimo tak licznej konkurencji to właśnie Twoja strona internetowa była wyświetlana w wynikach wyszukiwania najczęściej. Samo pisanie dobrej jakości treści może nie pomóc w znalezieniu się na wyższych pozycjach w listach wyszukiwania. Musisz wiedzieć, jak wyszukiwarka przeszukuje treści i podążać za jej śladami. Oczywiście powinieneś to robić w uczciwy sposób. Oszustwa w tym przypadku są bardzo kuszące, ponieważ tak wiele firm w Internecie próbuje Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu. Ale lepiej nie stosować się do tych nierozsądnych metod, których sam nie jesteś w stanie zweryfikować i nie wiesz za co tak naprawdę im płacisz. Są ryzykowne, ponieważ niosą ze sobą możliwość straty nie tylko pieniędzy, ale także reputacji w algorytmach wyszukiwarek. Takie nierozsądne działania mogą spowodować, że Twoja witryna zostanie ukarana i całkowicie usunięta z bazy danych wyszukiwarki. Uczciwe metody zatwierdzone przez algorytmy wyszukiwarki nazywane są White Hat SEO.
Jakie działania są domeną White Hat SEO?
Najważniejsze to budowanie linków. Jest to bardzo powszechna i popularna metoda SEO białych kapeluszy. Wyszukiwarka traktuje linki do Twojej strony internetowej znajdujące się na innej zewnętrznej stronie internetowej jako parametr dobrej treści internetowej, która często jest linkowana przez ludzi. W ten sposób algorytm wychodzi z założenia, iż linki do Twojej strony pojawiające się na stronach o dobrej reputacji prowadzą również do wartościowej treści.
Mogą to być na przykład moderowane fora internetowe, na których moderatorzy bardzo szybko usuwają wszelkie treści typu spam. Linki w takich miejscach są niezwykle silne, gdyż są zatwierdzone przez moderatorów. Publikując link na tego typu mocnych stronach wiadomym jest, że ludzie muszą czytać treść powiązaną z tymi linkami i uznać ją za dobrą. Z kolei osoby linkujące do Twojej strony internetowej tworząc treść i wklejając link do Twojej strony internetowej umieszczają tak naprawdę swoją rekomendację dla Twojej strony.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu w budowaniu linków w stylu White Hat:
- Kto umieszcza link? Oznacza to, że jeśli wyszukiwarka znajdzie link do Twojej witryny na wątpliwej lub nowo załadowanej stronie lub na stronie, która nie ma autentycznej treści, wówczas ten link będzie gorzej oceniany w porównaniu do tego, który znalazł na stronie o dobrej reputacji, zaufanej, autentycznej, renomowanej, aktywnej w Internecie przez długi czas. Dlatego liczy się to, kto cię poleca.
- Co jest w linku? Słowa użyte w opisie linku mają również znaczenie. Samo umieszczenie adresu URL witryny jako linku nie zapewni Ci uzyskania wyższych miejsc w rankingu stron. Odsyłacz powinien zawierać frazy kluczowe, które opisują Twoją witrynę lub są dla niej bardzo trafne. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty sportowe, link używany na stronie zewnętrznej powinien brzmieć: modne buty sportowe lub coś bardziej trafnego i dokładnego. Google lepiej wynagrodzi tego typu słowa kluczowe. Te słowa kluczowe są nazywane anchor text.
- Do której strony dodać link? Zewnętrzna witryna internetowa powinna zawierać link do dokładnej podstrony w Twojej witrynie. Zwyczajem jest utworzenie łącza do strony głównej. Strona główna rzadko zawiera przydatne treści. Jeśli sprzedajesz obuwie sportowe, powinien on być bezpośrednio powiązany z odpowiednią podstroną, na której znajduje się lista różnych rodzajów modnego obuwia sportowego.
Należy zauważyć, że budowanie linków zewnętrznych jest ważne poprzez tworzenie dobrej jakości treści lub poprzez poproszenie znajomych o umieszczenie linków na ich stronie internetowej, jeśli jest to istotne. Warto również rozpatrzyć inne techniki, na przykład aktywność na forach internetowych, o której już wspomnieliśmy. Bardzo ważne jest też budowanie linków wewnętrznych. Jest ono łatwiejsze niż budowanie linków zewnętrznych i jest to metoda, którą możesz bezpośrednio kontrolować, używając odpowiednich słów kluczowych w tekstach kotwicowych (anchorach) znajdujących się bezpośrednio w Twojej witrynie. Tak tworzone treści o właściwym podlinkowaniu i użytych słowach kluczowych, również zwiększają reputację Twojej strony internetowej.
Najnowsze komentarze