W przyszłości rozwój marketingu w social media będzie ciągle dynamiczny. Przedstawiamy najważniejsze kierunki, które będą determinować trendy w social media marketingu w 2023 roku.
- Wprowadzenie sztucznej inteligencji do social media marketingu
Systemy sztucznej inteligencji pozwalają na zautomatyzowanie procesów marketingowych i przetwarzanie znacznej ilości danych w celu uzyskania cennych wskazówek odnośnie strategii marketingowych. Przykładem może być system rekomendacji produktów lub reklam automatycznie dopasowujący treści do zachowań konsumenckich.
- Video marketing
Video marketing pozostanie jednym z najlepszych sposobów na budowanie zaangażowania i uzyskiwanie lojalności klientów. W 2023 roku video bedzie jeszcze bardziej wykorzystywany w reklamie, a modele oparte na teledyskach wideo wyfruną na pierwszy plan.
- Nowe narzędzia marketingowe umożliwiające działania na żywo w mediach społecznościowych
- Wymogi dotyczące jakości i marki konta stają się ważniejsze dla reklamodawców
- Kreatywna treść z wizualizacją wartości
- Kreowanie zaufania poprzez marketing wpływowy
Marketing wpływowy staje się głównym sposobem kreowania reputacji marki poprzez zaufane osoby lub influencerów. Dziś robienie marketingu wpływowego to konieczność. Marki, które nie prowadzą działań w tym zakresie, tracą na atrakcyjności.
- Wzrost popularności mikroinfluencerów
- Większe zaangażowanie i szacunek, dla marek, prowadzących kampanie z udziałem ludzi
- Rozwój „ambasadorów” marki: wraz z influencerami, którzy mają za sobą wiele kampanii, pojawiają się osoby, które są wiernymi fanami marki.
- Marketing mobilny
Marketing mobilny przyciąga dużą uwagę, w miarę jak większa liczba ludzi korzysta z urządzeń mobilnych i platform społecznościowych. W 2023 roku marki będą musiały stworzyć mobilną strategię marketingową tak aby móc dotrzeć do swoich klientów.
- Większa ilość transakcji przez urządzenia mobilne wymaga większej optymalizacji dla mobilnej platformy
- Promocje w aplikacjach mobilnych zwiększają zainteresowanie klientów akcjami promocyjnymi i przyciągają klientów z powrotem do sklepu
- Aplikacje, które uczą się na drodze testów i użytkowania, zwiększają zaangażowanie użytkowników
- Personalizacja i automatyzacja
Personalizacja i automatyzacja jest kluczem do sukcesu w social media marketingu. W 2023 roku marki będzie musiały skupić się na personalizacji sposobu komunikacji ze swoimi klientami, aby utrzymać i zwiększać ich zainteresowanie.
- Personalizacja doświadczenia użytkownika pomaga zidentyfikować potrzeby klientów i przewidzieć ich zachowanie.
- Automatyzacja ułatwia śledzenie działań użytkowników i pozwala na osiągnięcie lepszych wyników marketingowych przy mniejszym nakładzie pracy.
- Integrowanie automatyzacji z personalizacją pozwoli na osiągnięcie jeszcze lepszych efektów.
Najnowsze komentarze