Najważniejsze trendów w social media marketingu w 2023 roku

W przyszłości rozwój marketingu w social media będzie ciągle dynamiczny. Przedstawiamy najważniejsze kierunki, które będą determinować trendy w social media marketingu w 2023 roku.

  1. Wprowadzenie sztucznej inteligencji do social media marketingu

Systemy sztucznej inteligencji pozwalają na zautomatyzowanie procesów marketingowych i przetwarzanie znacznej ilości danych w celu uzyskania cennych wskazówek odnośnie strategii marketingowych. Przykładem może być system rekomendacji produktów lub reklam automatycznie dopasowujący treści do zachowań konsumenckich.

  1. Video marketing

Video marketing pozostanie jednym z najlepszych sposobów na budowanie zaangażowania i uzyskiwanie lojalności klientów. W 2023 roku video bedzie jeszcze bardziej wykorzystywany w reklamie, a modele oparte na teledyskach wideo wyfruną na pierwszy plan.

  • Nowe narzędzia marketingowe umożliwiające działania na żywo w mediach społecznościowych
  • Wymogi dotyczące jakości i marki konta stają się ważniejsze dla reklamodawców
  • Kreatywna treść z wizualizacją wartości
  1. Kreowanie zaufania poprzez marketing wpływowy

Marketing wpływowy staje się głównym sposobem kreowania reputacji marki poprzez zaufane osoby lub influencerów. Dziś robienie marketingu wpływowego to konieczność. Marki, które nie prowadzą działań w tym zakresie, tracą na atrakcyjności.

  • Wzrost popularności mikroinfluencerów
  • Większe zaangażowanie i szacunek, dla marek, prowadzących kampanie z udziałem ludzi
  • Rozwój „ambasadorów” marki: wraz z influencerami, którzy mają za sobą wiele kampanii, pojawiają się osoby, które są wiernymi fanami marki.
  1. Marketing mobilny

Marketing mobilny przyciąga dużą uwagę, w miarę jak większa liczba ludzi korzysta z urządzeń mobilnych i platform społecznościowych. W 2023 roku marki będą musiały stworzyć mobilną strategię marketingową tak aby móc dotrzeć do swoich klientów.

  • Większa ilość transakcji przez urządzenia mobilne wymaga większej optymalizacji dla mobilnej platformy
  • Promocje w aplikacjach mobilnych zwiększają zainteresowanie klientów akcjami promocyjnymi i przyciągają klientów z powrotem do sklepu
  • Aplikacje, które uczą się na drodze testów i użytkowania, zwiększają zaangażowanie użytkowników
  1. Personalizacja i automatyzacja

Personalizacja i automatyzacja jest kluczem do sukcesu w social media marketingu. W 2023 roku marki będzie musiały skupić się na personalizacji sposobu komunikacji ze swoimi klientami, aby utrzymać i zwiększać ich zainteresowanie.

  • Personalizacja doświadczenia użytkownika pomaga zidentyfikować potrzeby klientów i przewidzieć ich zachowanie.
  • Automatyzacja ułatwia śledzenie działań użytkowników i pozwala na osiągnięcie lepszych wyników marketingowych przy mniejszym nakładzie pracy.
  • Integrowanie automatyzacji z personalizacją pozwoli na osiągnięcie jeszcze lepszych efektów.

Author: igalo24.pl